Czy reklama w social mediach jest skuteczna?

Czy reklama w social mediach jest skuteczna?

Żaden przedsiębiorca nie podejmie się działań, co do których skuteczności będzie mieć jakiekolwiek wątpliwości. Warto robić przecież tylko to, co przynosi wymierne korzyści. Czy zatem reklama w social mediach jest takim skutecznie działającym narzędziem marketingowym?

Absolutnie tak właśnie jest. Obecnie to media społecznościowe są istną internetową potęgą. Młodzi ludzie totalnie przestali oglądać telewizję. Jeżeli już chcą obejrzeć jakiś film czy serial, korzystają ze specjalnej płatnej platformy, która oczywiście też może pokazywać im pewne reklamy i zwykle to robi, ale robi to znacznie rzadziej i przy tym raczej nie będzie promować mało znanych marek. A w Internecie dosłownie każdy może zaistnieć. Trzeba mieć tylko jakiś pomysł na siebie i oczywiście dobrą ofertę usług lub produktów. Reklamy w social media pozwalają szybko dotrzeć do konsumentów. Wspierają też ogólną sprzedaż, zwłaszcza tą rozgrywającą się online, a także dostarczają informacji na temat firmy. Budują wizerunek firmy i dbają o to, by był on spójny. Pozwalają osiągać bardzo zróżnicowane cele marketingowe.

Taka reklama w social mediach młodym firmom pomoże w poprawie rozpoznawalności marki. Prawidłowo prowadzone konta w mediach społecznościowych są w stanie osiągnąć całkiem sporą popularność w przeciągu zaledwie kilku tygodni. Wystarczy wyjść z czymś ciekawym do ludzi. Wejść w rolę prawdziwego eksperta i doradzać im w różnych kwestiach, oczywiście ściśle powiązanych z ofertą firmy. Można nawet od razu zacząć organizować różne konkursy, w których do wygrania będą produkty marki. Innym sposobem na promocję jest wykupowanie postów sponsorowanych. Będą one tworzone przez użytkowników o większych zasięgach, którzy w ten sposób pomogą firmie zdobyć nowych klientów.

Ale oczywiście reklamy w social media nie powinny być traktowane jako jedyne skuteczne narzędzie do promowania biznesu. Warto na pewno połączyć je z tradycyjnymi działaniami marketingowymi, by jeszcze bardziej efektywnie budować wizerunek marki.

12

No Responses

Write a response