Czym właściwie jest reklama w social mediach?

Czym właściwie jest reklama w social mediach?

Reklama w social mediach to po prostu kolejna forma marketingu. Jest to całkiem nowoczesny sposób promowania biznesów, który zaczął mieć znaczenie dopiero kilka lat temu. Poprzez tę reklamę dociera się do różnych użytkowników. Trafia się do nich ze swoimi treściami marketingowymi, za co oczywiście trzeba zapłacić. Nie są to jednak duże stawki. Nie jest też powiedziane, że jedyną reklamą w social mediach będzie ta utworzona na Facebooku. Obecnie istnieje wiele innych kanałów, które cieszą się nawet większą popularnością. Nie trzeba też ograniczać się wyłącznie do jednego z nich. Spokojnie można działać jednocześnie na kilku portalach, co oczywiście wpłynie pozytywnie na skuteczność reklamy.

Sami użytkownicy zwykle dobrze odbierają ten sposób promocji. Jest on bowiem znacznie bardziej naturalny od takiej klasycznej, często zbyt bezpośredniej reklamy, która kojarzona jest chociażby z telewizją czy prasą. W mediach społecznościowych można w subtelny i delikatny sposób zachęcić klienta do zakupu produktu. Zrobić to tak, aby myślał on, że podjął samodzielną decyzję i że nikt go do tego nie zmusił. A człowiek lubi być kowalem swojego losu. Lubi przejmować kontrolę nawet nad zakupami, dlatego niechętnie skorzysta z usług firmy, która promuje się w sposób zbyt bezpośredni. Reklama w social mediach może na pierwszy rzut oka w ogóle nie przypominać reklamy. Dobrym tego przykładem są chociażby same zdjęcia. Wplata się w nie oczywiście produkty występujące w ofercie firmy, ale robi się to tak, by użytkownik myślał początkowo, że po prostu trafił na jakąś atrakcyjną fotografię.

Oczywiście do reklamowania firmy w świecie Internetu warto też wykorzystać konta innych użytkowników. To właśnie na nich można umieszczać swoje własne reklamy w social media, wcześniej nawiązując współpracę z wybranymi Influencerami i płacąc im za przygotowywanie tzw. postów sponsorowanych. Nie należy jednak z nimi przesadzać. Początkowo warto ograniczyć się do kilku takich współprac. Jeżeli produkt zbyt często będzie pojawiać się na innych kontach, użytkownicy stracą do niego zaufanie.

13

No Responses

Write a response